Raymond Bjuland er professor i matematikk/matematikkdidaktikk ved Universitetet i Stavanger, Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk. Bjulands faglige profil er knyttet til læreres undervisningskunnskap i matematikk, problemløsning og samarbeid i smågrupper for lærerstudenter, og dialogiske tilnærminger i klasserom med fokus på sammenhengen mellom gestikulering og språk. Bjuland er leder for et tverrfaglig forskningsprosjekt (TasS, 2012–2014) som belyser hvordan grunnskolelærerstudenter utvikler undervisningskunnskap de vil behøve som framtidige lærere, der Lesson Study blir prøvd ut som metode i praksisopplæringen. Bjuland har en rekke publikasjoner i vitenskapelige tidsskrifter og antologier.
Nina Helgevold er 1.amanuensis i pedagogikk og underviser i grunnskolelærerutdanningen og på master i utdanningsvitenskap ved Institutt for grunnskoleopplæring, idrett og spesialpedagogikk, Universitetet i Stavanger. Hun forsker på lærerstudenters læring i praksis og har arbeidet med Lesson Study i skole og lærerutdanning
Elaine Munthe, dr.polit., er professor i pedagogikk og dekan ved Universitetet i Stavanger, Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora. Hennes forskningsfelter (1) læreres arbeid i undervisning, (2) lærersamarbeid, læreres læring og skoleutvikling (f.eks. gjennom bruk av Lesson Study), og (3) kvalifisering til læreryrket. Hun har ledet evaluering av grunnskolelærerutdanning i Norge og i Danmark, har vært programstyremedlem og leder av flere forskningsprogrammer i Forskningsrådet og er nå leder av programstyret for Evaluering av fagfornyelsen ved Utdanningsdirektoratet.