Kristin Helstad er professor i pedagogikk ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier ved OsloMet og ved Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk ved Høgskolen i Innlandet. Forskningsinteressene hennes er knyttet til ledelse og skoleutvikling, arbeidsplasslæring, akademisk skriving og kvalitetsarbeid i høyere utdanning. Hun underviser i lærerutdanningene og i skolelederutdanningene.
Per Arne Øiestad er regissør og utdannet teaterlærer, og har arbeidet med drama på flere ungdoms- og videregående skoler. For tiden jobber han på Hartvig Nissens skole i Oslo. Øiestad har også regissert en rekke teateroppsetninger og skrevet flere artikler om drama og musikk. Sammen med Kristin Helstad vant Per Arne Øiestad Faglitterært forfatterstipend 2014 for prosjektet Læreren som leder. Verktøy for ledelse og læring i klasserommet.
Jonas Yassin Iversen er postdoktor i pedagogikk ved Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk, Høgskolen i Innlandet. Han forsker på didaktikk for flerspråklige klasserom, flerspråklighet i lærerutdanningen og minoritetsspråkopplæring i og utenfor skolen. Han har undervisningserfaring fra grunnskole, mottaksklasser og lærerutdanningene.