Læringsreisen (Heftet)

Hvordan skape aktiv læring og refleksjon i klasserommet

Forfatter:

James Nottingham

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2012
Antall sider: 208
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Bokmål
Originaltittel: Challenging learning
Oversatt av: Buli-Holmberg, Jorun
ISBN: 9788202334956
Kategori: Pedagogikk og lærerutdanning , Pedagogikk og elevkunnskap og Lærerutdanning
Fag: Pedagogikk og elevkunnskap
Nivå: 1. trinn, 10. trinn, 2. trinn, 3. trinn, 4. trinn, 5. trinn, 6. trinn, 7. trinn, 8. trinn, 9. trinn, Akademisk
Komponent: Pedagogisk litteratur
Om utgivelsen Læringsreisen

Denne boka fokuserer på hvordan lærere kan gi elever optimale læringsbetingelser gjennom å skape tankemessige utfordringer for elevene mens de lærer. Det presenteres en rekke undervisningsforslag (beregnet på elever i alderen 5–18 år) som viser hvordan denne teorien kan praktiseres som ledd i tilpasset opplæring.

Målgruppen er studenter ved allmennlærerutdanningen og lærere på alle klassetrinn i grunnskolen. Boka vil også kunne være aktuell for førskolelærerutdanningen.

Til toppen

Innholdsfortegnelse
Anmeldelser av Læringsreisen
«Jeg velger påstanden at Læringsreisen er en type bok som det ikke finnes mange av på norsk - hvis det finnes andre. [...] Det er ei bok skrevet av en praktiker, for andre praktikere. [...] For norske lærere introduserer Nottingham interessante perspektiver for arbeid i praksis. Han skriver engasjert med et utgangspunkt i et eleveperspektiv - det er elevene skolen er til for. Det er elevene som skal lære og lære å lære. [...] Boka er godt tilpassa en norsk skolekontekst, selv om de fleste eksemplene er fra England. [...] Nottinghams bok vil gi enhver lærer i grunnskole og videregående skole ideer som kan bidra til å utvikle undervisningen i de fleste fag i skolen. [...] Med dette som forutsetning vil jeg vurdere denne boka som svær nyttig lesning for alle som ønsker å forstå mer av hvordan tidlig innsats kan være av betydning for barn og unges læring og utvikling. Boka vurderes som like aktuell for studenter i lærerutdanningene og annen pedagogisk og spesialpedagogisk utdanning, som for skoleledere og lærere.»Bengt-Ove Andreassen, Bedre skole

Til toppen