Lærerveiledning Mellomtrinnet (Perm)

Forfatter:

Vigdis Alver, Harald Berggreen, Kari Tenfjord og Inga-Britt Veland

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Perm
Utgivelsesår: 2001
Antall sider: 50
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Bokmål / Nynorsk
ISBN: 9788202194512
Kategori: Grunnleggende norsk og Grunnleggende norsk (1-10)
Fag: Grunnleggende norsk, Grunnleggende norsk (1-10)
Nivå: 5. trinn, 6. trinn, 7. trinn
Komponent: Lærerens bok
Om utgivelsen Lærerveiledning Mellomtrinnet
Lærerveiledning Mellomtrinnet inneholder en generell del, der finner du fagstoff om undervisning i norsk som andrespråk. Den inneholder også en oversikt over oppbyggingen av Ta ordet-bøkene og tankene bak struktur og organisering i dette læreverket.

Generell del leveres i en ringperm der du kan sette inn veiledningene til Ta ordet 1, Ta ordet 2 og Ta ordet 3.

Til toppen

Forfatter(e)
Vigdis Rosvold Alver er førstelektor i norsk på Høgskulen på Vestlandet. Hun har et spesielt ansvar for undervisning i lese- og skriveopplæring og norsk som andrespråk. Alver har lang erfaring fra undervisning av minoritetsspråklige, både barn og voksne. I flere år underviste hun og forsket på minoritetsspråklige deltakere med liten skolebakgrunn fra hjemlandet. Hun er medforfatter i tre læreverk i norsk som andrespråk: Ord, Ganske enkelt norsk og Ta ordet.
Harald Berggreen er førstelektor ved Høgskulen på Vestlandet. Han jobber med språklige emner i norskfaget i lærerutdanningene og er opptatt av språklæring og skriveutvikling. Han er blant annet medforfatter av «Andrespråkslæring» (1999) og læreverket «Ta Ordet».
Kari Tenfjord er professor i norsk som andrespråk ved Universitetet i Bergen. Hun har bred undervisnings- og forskningserfaring i norsk som andrespråk, er medforfatter for læreverket Ta ordet og læreboka Andrespråkslæring og medredaktør for flere bøker og artikler. Hun var én av lederne for utviklingen av PRISME, som er et nettbasert fjernundervisningsopplegg i norsk som andrespråk. Dessuten var hun faglig leder for etablering og oppbygging av innlærerkorpuset ASK og for flere forsknings- og utviklingsprosjekter, bl.a. «Godt nok»-prosjektet og ASKeladden – morsmålstransfer i innlærerspråk. En korpusbasert tilnærming.