Marit Oppen er førsteamanuensis i kvantitativ metode ved Høgskolen i Innlandet. Hun er utdannet økonom, og har en doktorgrad fra Handelshøyskolen BI. Hun har jobbet som økonom i flere organisasjoner, og har forelest i kvantitativ metode siden 2004. Ved flere institusjoner har hun undervist i metode på bachelor-, master- og doktorgradsnivå på studieprogram i statsvitenskap, siviløkonomi, organisasjon og ledelse, markedsføring og informatikk. Videre har hun bidratt som fagekspert innen metode i flere medisinske doktorgradsprosjekter. Hun er nå involvert i forskningsprosjekter innenfor ulike fagfelt der hun bidrar med sin spisskompetanse innen metode.
Bjørn Erik Mørk er professor i innovasjon ved Handelshøyskolen BI og Honorary Associate Professor ved Warwick Business School. Han er utdannet organisasjonssosiolog fra Universitetet i Oslo, og avla sin doktorgrad i organisasjon og ledelse samme sted. I sin forskning bruker han kvalitative metoder generelt og gjør organisasjonsetnografier spesielt, og gjør praksisbaserte studier av innovasjonsprosesser, betydningen av teknologi, grensearbeid, tverrfaglig samarbeid og læring i organisasjoner. Han har lang erfaring fra flere akademiske institusjoner med å forelese og være sensor i metode på ulike bachelor, master og PhD-kurs. Videre er han veileder for mange masterstudenter og stipendiater som bruker kvalitativ metode i sine prosjekter.
Eirik Haus er høgskolelektor ved institutt for Markedsføring ved Handelshøyskolen BI. Han har en mastergrad i markedsføring fra Høgskolen i Buskerud, og har tidligere jobbet ved Høgskolen Kristiania og Høgskolen i Finnmark. Han foreleser i ulike fag tilknyttet markedsføring og metode, og har også i en kortere periode jobbet som senioranalytiker i Respons Analyse.