Kosmos SF naturfag (Fagfornyelsen LK20)

Kosmos SF (2020) (Heftet)

Lærebok naturfag vg1 studieforberedende

Forfatter:

Per Audun Heskestad

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2020
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Nynorsk
ISBN: 9788202652869
Kategori: Naturfag SF
Fag: Naturfag SF
Nivå: Vg1
Om utgivelsen Kosmos SF (2020)
Kosmos SF formidler naturfag på en forståelig måte og gir elevene grunnleggende kunnskaper i naturfag studieforberedende. Refleksjonsspørsmål underveis i teksten gir rom for undring, økte muntlige ferdigheter og dybdelæring. Et rikt utvalg av forsøk åpner for utforskning og skaper motivasjon og nysgjerrighet.

Til toppen

Forfatter(e)
Heskestad har lang erfaring med undervisning i videregående skole. Han arbeider ved Tertnes vgs, en skole med bl.a. studieforberedende, idrett og toppidrett. Heskestad underviser i biologi, naturfag og geografi og har også undervisningskompetanse i kjemi. Han er forfatter på Kosmos naturfag SF og har tidligere vært medforfatter på biologiverket til Cappelen Damm, Bios biologi 1 og 2.

Engan er lektor med bred bakgrunn i realfag og hovedfag i pollenanalyse fra UiB i 1996. Hun har undervist i videregående skole siden 1995, blant annet ved Fagerlia vgs i Ålesund og St. Svithun vgs i Stavanger. Engan jobber nå som lektor ved Stavanger Katedralskole hvor hun underviser i kjemi, naturfag, biologi og matematikk.

Agnete Engan har jobbet med Kosmos siden 2008, først med nettsidene og som medforfatter siden 2013. Hun har også jobbet med oppgaver og løsningsforslag til Kjemien Stemmer nettsider.

Kosmos SF naturfag (Fagfornyelsen LK20)
Kosmos SF (2020) er skrevet til fagfornyelsen av læreplanverket i naturfag for Kunnskapsløftet (LK20). De tre tverrfaglige temaene blir behandlet i kompetansemål der de naturlig hører hjemme. Refleksjonsspørsmål underveis i teksten gir rom for undring, økte muntlige ferdigheter og dybdelæring. Et rikt utvalg av forsøk åpner for utforskning og skaper motivasjon og nysgjerrighet, og de gradvis mer utfordrende programmeringsoppgavene vil gjøre elevene i stand til å modellerer ulike naturfaglige fenomener.