Journalistiske entreprenører (Ebok)

Medienes krise - din mulighet

Forfatter:

Geir Terje Ruud

Du må være registrert som privatperson for å kjøpe e-bøker. Ingen angrerett.  

Last ned utdrag     Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Ebok
Utgivelsesår: 2015
Kopibeskyttelse: Vannmerket
Filstørrelse: 1.72 MB
Filformat: EPUB
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk/målform: Bokmål
ISBN: 9788202480349
Kategori: Journalistikk , IJ-forlaget og Mediefag
Fag: IJ-forlaget, Journalistikk, Mediefag
Nivå: Akademisk
Om utgivelsen Journalistiske entreprenører

Krisetid er også tid for nyskapning. Det er når mediehusenes forretningsmodell smuldrer, at journalistiske gründerprosjekter dukker opp. Hvem skaper den neste Huffington Post? Hvem dekker kommunalpolitikk når lokalavisen har nedbemannet for siste gang? I boka Journalistiske entreprenører er historier om noen vellykkede og noen mislykkede medieentreprenører, og en rekke inspirerende eksempler fra en bransje i voldsom utvikling.

Forfatteren ser på utfordringen med å finne den riktige idéen, og hva som skal til for å starte noe som kan være levedyktig. – Det handler om mot og penger, sier en av bokas aktører.

Denne e-boka tilsvarer p-bokas 1. utgave, 1. opplag, utgitt 2014.

Til toppen

Andre utgaver

Journalistiske entreprenører
Bokmål Heftet 2014

Andre aktuelle titler

  • Autostory

    Et essay om hvordan automatisering forandrer journalistikken

    Magne Soundjock Otterdal og Geir Terje Ruud

    Heftet
Forfatter(e)
Geir Terje Ruud (f. 1963) var med på ti års kontinuerlig forbedring og vekst på VG Nett før han i 2008 ble digital sjefredaktør i Ekstra Bladet i Danmark. Fra 2013 har han arbeidet som rådgiver for medieselskap, på jakt etter den digitale fremtid. Ruud er med-gründer av og styreleder i Oslo Media House.