Margunn Aanestad er professor i informasjonssystemer ved Institutt for informatikk, Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo og ved Institutt for informasjonssystemer, Fakultet for samfunnsvitenskap, Universitetet i Agder. Hun er sivilingeniør med spesialisering i medisinsk teknologi, og hennes ph.d.-grad fra Universitetet i Oslo (2002) omhandler utfordringene ved å utvikle og innføre telemedisin i spesialisthelsetjenesten. Hun har redigert flere bøker om IKT-basert innovasjon i helsesektoren, og hun forsker på utvikling og innføring av pasient- og innbyggerrettede helsetjenester.
Thomas Hoholm er førsteamanuensis ved Institutt for innovasjon og økonomisk organisering, Handelshøyskolen BI. Han har utdanning fra Universitetet i Oslo og Lancaster University med fordypning i sosiologi og organisasjonsteori. Han skrev sin doktorgradsavhandling om organisering av innovasjonsprosesser i matindustrien (2009), og en revidert utgave ble publisert av Palgrave i 2011. Hoholms forskning dreier seg i stor grad om organiseringsprosesser relatert til innovasjon, kunnskap, læring, makt og koordinering, særlig i interorganisatoriske og tverrfaglige settinger. For tiden er han involvert i en rekke studier av innovasjon og endring i helsesektoren, sammen med forskere fra blant annet BI, Universitetet i Oslo og Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo.
Bjørn Erik Mørk er professor i innovasjon ved Handelshøyskolen BI og Honorary Associate Professor ved Warwick Business School. Han er utdannet organisasjonssosiolog fra Universitetet i Oslo, og avla sin doktorgrad i organisasjon og ledelse samme sted. I sin forskning bruker han kvalitative metoder generelt og gjør organisasjonsetnografier spesielt, og gjør praksisbaserte studier av innovasjonsprosesser, betydningen av teknologi, grensearbeid, tverrfaglig samarbeid og læring i organisasjoner. Han har lang erfaring fra flere akademiske institusjoner med å forelese og være sensor i metode på ulike bachelor, master og PhD-kurs. Videre er han veileder for mange masterstudenter og stipendiater som bruker kvalitativ metode i sine prosjekter.