Radius 1-4

Radius 3A Lærerens bok (Spiral)

Radius

Forfatter:

Hanne Hafnor Dahl, Hanne Marken Dalby og May-Else Nohr

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Spiral
Utgivelsesår: 2015
Antall sider: 158
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Bokmål
ISBN: 9788202371449
Kategori: Matematikk
Læreplan: Kunnskapsløftet
Fag: Matematikk
Nivå: 3. trinn
Komponent: Lærerens bok
Om utgivelsen Radius 3A Lærerens bok
Lærerens bok følger grunnboka side for side og gir lærerne det de trenger til den daglige planleggingen og gjennomføringen av timene. I tillegg inneholder den mange nyttige tips til hvordan man kan jobbe med grunnleggende ferdigheter.

Til toppen

Forfatter(e)
Hanne Hafnor Dahl har bakgrunn som allmennlærer og arbeider nå som fagkonsulent og kursholder for Utdanningsetaten i Oslo. Hun har ledet ulike utviklingsprosjekter innen matematikkdidaktikk, og er også ressursperson og kursholder for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.
Hanne Hafnor Dahl har skrevet masteroppgave om tallforståelse og mentale regnestrategier. Hun har i tillegg studert matematikkdidaktiske metoder fra Nederland og Singapore.
Hanne Marken Dalby har bakgrunn som allmennlærer. Nå arbeider hun som pedagog med spesielt ansvar for matematikk ved Vitensenteret Innlandet. Hun underviser også i matematikk ved Høgskolen i Innlandet, Avdeling for lærerutdanning og naturvitenskap. Hanne Marken Dalby har vært ressursperson for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.
May-Else Nohr har bakgrunn som allmennlærer og arbeider nå som fagkonsulent og kursholder for Utdanningsetaten i Oslo. Hun har ledet ulike utviklingsprosjekter innen matematikkdidaktikk, og er også ressursperson og kursholder for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.
May-Else Nohr har skrevet masteroppgave om tallforståelse og mentale regnestrategier. Hun har i tillegg studert matematikkdidaktiske metoder fra Nederland og Singapore.
Radius 1-4
Radius legger til rette for å utvikle god tallforståelse og hensiktsmessige regnestrategier:
· tellekompetanse som basis for regning
· automatisere enkle kombinasjoner
· utvikle fleksible regnestrategier
· visualisere og konkretisere oppgaver for å utvikle mentale bilder
· oppdage sammenhenger i matematikkfaget
· åpne problemløsningsoppgaver fra 1. til 7. trinn