Carl Angell er professor emeritus. Han har arbeidet ved Skolelaboratoriet på Fysisk institutt, Universitetet i Oslo, der han har drevet med etter- og videreutdanning for lærere og har vært engasjert i en rekke forskningsprosjekter i fysikkdidaktikk. Hans forskning er knyttet til læring og undervisning i fysikk, og elevers forståelse av, og holdninger til, fysikk. Han har tidligere undervist i fysikk og matematikk i den videregående skolen i mange år.
Berit Bungum er professor i realfagsdidaktikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU). Hun arbeider ved Skolelaboratoriet med etter- og videreutdanning for lærere og utvikling av undervisningsmateriell. Bungum har mange års erfaring fra undervisning og veiledning innen lærerutdanning i fysikk og naturfag. Hennes forskningsfelt er fysikkdidaktikk og teknologididaktikk.
Ellen Karoline Henriksen er professor i fysikkdidaktikk ved Fysisk institutt, Universitetet i Oslo, der hun underviser på lektorutdanningen og driver etter- og videreutdanning for lærere. Hennes forskning er knyttet til fysikkfaget i skolen og i høyere utdanning, fysikkelevers og -studenters læring og motivasjon, ungdoms utdanningsvalg og holdninger til realfag, og fysikk- og naturfaglæreres kompetanse.
Stein Dankert Kolstø er professor i fysikkdidaktikk ved Institutt for fysikk og teknologi, Universitetet i Bergen. Han har erfaring som lektor i videregående skole, og har i mange år arbeidet med lektorutdanning og holdt kurs og foredrag for lærere. Kolstøs forskningsinteresser omfatter utforskende arbeidsmåter, læring gjennom dialog og undervisning i argumentasjon og kritisk tenkning.
Jonas Persson er førsteamanuensis i fysikk ved Institutt for fysikk, Norges tekniske-naturvitenskapelige universitet (NTNU). Persson er fil.dr. fra Göteborgs universitet og dosent ved Universitetet i Jyväskylä og har lang undervisningserfaring fra ulike universiteter. Han har sin vitenskaplige bakgrunn i atom- og kjernefysikk og har mangeårig erfaring med å utvikle undervisning i fysikk og i å ta i bruk ny teknologi i fysikkundervisningen.
Reidun Renstrøm er førsteamanuensis i fysikk ved Universitetet i Agder, hvor hun underviser i mekanikk og kvantefysikk i årsstudiet i fysikk. Hun forsker på utviklingen av fysikkens teorier, og hennes doktoravhandling handler om utviklingen av kvantefysikken. Renstrøm har skrevet en rekke lærebøker, og fikk i 2015 Universitetsforlagets lærebokpris for fremragende fagformidling.
Ellen Karoline Henriksen er professor i fysikkdidaktikk ved Fysisk institutt, Universitetet i Oslo, der hun underviser på lektorutdanningen og driver etter- og videreutdanning for lærere. Hennes forskning er knyttet til fysikkfaget i skolen og i høyere utdanning, fysikkelevers og -studenters læring og motivasjon, ungdoms utdanningsvalg og holdninger til realfag, og fysikk- og naturfaglæreres kompetanse.