Dag Øystein Nome arbeider som førsteamanuensis i pedagogikk ved Universitetet i Agder. Han underviser i barnehagelærerutdanningen og har lang erfaring fra skole og barnehage. De senere årene har han skrevet en rekke artikler og bokkapitler om lek, danning, barndom og barnehage med både forskere og praksisfeltet som målgruppe. Hans doktorgrad fra 2017 omhandler barn–barn-relasjoner i lek i småbarnsavdelinger. Nome er forfatter av boka Hverdagshendelsenes pedagogikk. Barnehagen sett fra barnehøyde (2019), medforfatter i Fra rammeplan til didaktisk praksis i barnehagen (2021), og bidragsyter i Å forske blant barn (2021) og Problembarna (2019). Les mer om Nome på Universitetet i Agder (UiA).
Kristin Severinsen Spieler er førstelektor i pedagogikk ved Universitetet i Agder arbeider og arbeider som assisterende instituttleder. Hun underviser i barnehagelærerutdanningen, og har utgitt vitenskapelige publikasjoner om kunnskapsdeling og profesjonsidentitet, blant annet The role of individual processes and learning environment in the prediction of grades in a sample of Norwegian students i Cogent Education (Olsen, Spieler & Kovac, 2018). Spieler er medforfatter i Fra rammeplan til didaktisk praksis i barnehagen (2021). Les mer om Spieler på Universitetet i Agder (UiA).
Grethe Steen Rønning er pensjonert førstelektor ved Universitetet i Agder, der hun underviste ved barnehagelærerutdanningen. Hun har også erfaring som førskolelærer og styrer i barnehagen. Rønning har publisert flere artikler og bøker. Rønning er medforfatter i Fra rammeplan til didaktisk praksis i barnehagen (2021).