Eva Alerby er professor i pedagogikk ved Institutionen för konst, kommunikation och lärande ved Luleå tekniska universitet, samt professor II ved lærerutdanningen, UiT Norges arktiske universitet. Hennes forskningsfokus er i skjæringspunktet mellom teori og praksis, og er rettet mot områder som skole, danning og utdanning.
Tove Leming er dosent og underviser i samfunnsfag på lærerutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet. Hun er leder av forskningsgruppen LIFT, som har lærerutdanning og koblingen mellom lærerutdanning og praksisfelt som sitt arbeidsområde.
Tom Tiller er professor i pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet. Han er også forskningsleder for Nordisk senter for aksjonsforskning og aksjonslæring samme sted, og har en delstilling som forskningsleder i Framtiden i våre hender. Tiller har publisert en rekke bøker og artikler.
Annelise Brox Larsen er førsteamanuensis ved Universitetet i Tromsø – Norges arktiske universitet, hvor hun underviser i engelsk- og fremmedspråkdidaktikk. I sin doktorgradsavhandling i anvendt språkvitenskap analyserte hun elevnarrativer. Hun har skrevet om litterære virkemidler, skriveprosessen i fremmedspråk, og har de senere år forsket på innovative arbeidsmetoder i lærerutdanningen.