Encuentros (Fagfornyelsen LK20)

Encuentros 1 Elevnettsted (Nettsted)

Digitale elevressurser spansk II vg1 studieforberedende

Forfatter:

Elisa Muñoz Bernáldez, Gabriele Leguina-Morel og Maritza Del Carmen Vargas

Forfatter: , og
Innbinding: Nettsted
Utgivelsesår: 2020
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Bokmål / Nynorsk
ISBN: 9788202656249
Kategori: Spansk 2
Læreplan: Fagfornyelsen
Fag: Spansk 2
Varighet: Fram til 31.08.2021
Nivå: Vg1
Komponent: Fagnettsted
Om utgivelsen Encuentros 1 Elevnettsted
Encuentros Elevnettsted er innholdsrikt og gir gode muligheter for differensiering, øving og fordypning og vil gjøre språklæringen motiverende for elever på alle nivåer. Nettressursen gir god oversikt over aktivitet og progresjon og mulighet for elev–lærer-kommunikasjon.Encuentros Elevnettsted inneholder mange språkøvinger med mye variasjon og gjennomtenkt progresjon, og i tillegg leseforståelsesoppgaver og lytteoppgaver, lyttetekster, grammatikkteori, videoer med mer. Nettressursen har innlest tekst fra læreboka og lydinnspilling for øving på uttale. Eleven får oversikt over gjennomført arbeid og resultater, og kan kommunisere med lærer.

Encuentros Elevnettsted er tilrettelagt for prosessorientert skriving. Besvarelser på skriveoppgaver kan enkelt sendes til lærer, som kan gi detaljert tilbakemelding på teksten ved bruk av kommentarer og merknader i elevens tekst. Eleven kan så jobbe videre med besvarelsen sin utfra lærerens innspill, og sende inn en ny versjon. Alle versjoner av teksten lagres. Øvrig aktivitet og progresjon lagres også, slik ta det er lett å holde oversikt.

En digital utgave av Cappelen Damms toveis spansk ordbok er integrert i ressursen, slik at oppslag kan gjøres enkelt. Tilgang til Språkporten spansk er inkludert i Encuentros Elevnettsted, og er enkelt tilgjengelig. Språkporten spansk er et digitalt læremiddel med grammatikkoppgaver, skrivekurs og oppgaver for øving og drill. Grammatikkdelen har den relevante teorien bare et tasteklikk unna.

Elevnettstedet er gratis å bruke, men krever lisens på grunn av at elevens arbeid lagres. For å få tilgang bestilles gratis lisens til Encuentros Elevnettsted (lenke). Innlogging med Feide eller cdu-bruker.

Encuentros Lærernettsted er innholdsrikt og har moderne funksjonalitet som gjør det mulig å bruke nettstedet mer aktivt i undervisningen og til oppfølging av elever. Les mer om Encuentros Lærernettsted her.

Til toppen

Forfatter(e)

Elisa Bernáldez er født og oppvokst i Spania og har bodd i Norge siden 1991. Hun er utdannet filolog fra Complutense-universitetet i Madrid, og hun har også studert spansk ved UiO og tatt PPU ved Høgskolen i Østfold. Bernáldez har mange års erfaring som språklærer både i Spania og i Norge på forskjellige nivåer. Hun har også deltatt i det desentraliserte prosjektet for fremmedspråk på nivå III (Østfold-modellen). Bernáldez er medforfatter av Encuentros for spansk II og Español Tres Digital for spansk III.

Maritza del Carmen Vargas underviser i spansk ved Fredrik II videregående. Hun er født i Chile, studerte ved Playa Ancha universitet, og har mastergrad i språk og kommunikasjon og evaluering i læreprosessen fra universitet Metropolitana de Santiago. Vargas har erfaring som lærer fra 2003, både i Chile og i Norge, og i fag som historie, samfunnsfag og kunst. Hun er medforfatter av Encuentros for spansk II.

Gabriele Leguina-Morel har spansk bakgrunn og er oppvokst i Norge. Med studier i historie, statsvitenskap og spansk språk fra både Universidad de Salamanca, UiO og Høgskolen i Østfold har hun en vid faglig krets. Hun har mange års undervisningserfaring fra ordinær videregående skole. Hun er også koordinator og nettskolelærer for desentralisert opplegg for opplæring i spansk nivå 3 i Østfold. Leguina-Morel er medforfatter av Encuentros for spansk II og det digitale læreverket Español Tres Digital for spansk III.

Encuentros (Fagfornyelsen LK20)
Encuentros er et nytt, moderne og faglig solid læreverk for spansk nivå 2. Lærebok og digitale ressurser er skrevet og utviklet til fagfornyelsen 2020 og dekker målene i læreplanen. Gjennom en praktisk tilnærming ønsker vi å formidle kunnskap som gjør at elevene opplever språklæring som noe personlig og nyttig.