Eleven i fokus Unibok (Nettsted)

Forfatter:

Peik Gjøsund og Roar Huseby

Forfatter: og
Innbinding: Nettsted
Utgivelsesår: 2018
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk/målform: Bokmål
ISBN: 9788202583804
Varighet: Fram til 31.08.2021
Nivå: Akademisk
Komponent: Digital ressurs
Om utgivelsen Eleven i fokus Unibok

Eleven i fokus tar for seg grunnleggende sider ved det å drive med pedagogisk observasjon i skolen. Boka går systematisk gjennom sentrale observasjonsmetoder som vil være aktuelle for arbeidet i skolen og beskriver hvordan man kan gå frem når man observerer den enkelte elev i ulike sammenhenger, både individuelt og i sosialt samspill med andre. Ved hjelp av konkrete og praktiske eksempler tar boka opp hvordan metodene kan brukes i undervisningen og ellers i det daglige arbeidet i skolen. Den tar også for seg observasjon som ledd i spesialpedagogisk arbeid, og som grunnlag for utarbeidelse og gjennomføring av arbeid med elever som har spesielle behov.

Unibok er en digital utgave av boka og kan brukes på alle digitale flater, både online og offline. Teksten tilpasser seg skjermstørrelsen og kan også justeres, og man kan lytte til teksten med tekst-til-tale der ordene markeres samtidig under opplesingen. Innholdsfortegnelse, fulltekstsøk og bokmerkefunksjon gjør det lett å finne fram og holde oversikt. Man kan også markere tekst og legge inn notater, som man kan eksportere til pdf eller word.

Når du har lisens og tilgang til boka, finner du den i «Mine unibøker» på www.unibok.no eller via «Min side» på cda.no.

Til toppen

Andre utgaver

Eleven i fokus
Bokmål Heftet 2017
Forfatter(e)
Peik Gjøsund er cand. ped. og førstelektor i pedagogikk. Han har lang erfaring fra lærerutdanning, i første rekke førskolelærerutdanning, men har også undervist i allmennlærerutdanningen og i spesialpedagogikk. Han har de siste 10–12 årene også jobbet som forfatter og skrevet bøker i pedagogikk og psykologi, både for elever i videregående skole og for studenter i lærerutdanningen.
Roar Huseby er førstelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Han har lang erfaring fra lærerutdanning, i første rekke allmennlærerutdanning og praktisk-pedagogisk utdanning, men har også undervist i førskolelærerutdanning og i spesialpedagogikk. Han har de siste 20 årene også jobbet som forfatter og skrevet flere lærebøker bøker i pedagogikk og psykologi, både for videregående skole og for høyere utdanning.