Michael Fullan er en av verdens mest kjente utdanningsforskere. Han har skrevet en rekke prisbelønnede bøker om skole- og systemutvikling, og han er en av arkitektene bak Ontarios utdanningssuksess. Han blir i dag brukt som rådgiver av utdanningsmyndigheter over hele verden. Fullan er også en kjent og anerkjent bidragsyter til skole- og systemutvikling i Norge.
Joanne McEachen er en internasjonalt anerkjent utdanningsleder og har et overordnet ansvar for måling og vurdering av dybdelæring, i samarbeid med Michael Fullan og Joanne Quinn. Hun har særlig fokus på helhetlig systemendring, med stor oppmerksomhet på barn med spesielle behov og ivaretakelse og utvikling av kulturell identitet. McEachen jobber primært med utvikling av verktøy, prosesser og målinger for dybdelæring i kombinasjon med digitale hjelpemidler.
Joanne Quinn var med og stiftet New Pedagogies for Deep Learning og er konsulent for regjeringer, stiftelser og utdanningssystemer på alle nivåer. Gjennom sitt konsulentselskap fokuserer hun på helhetlig systemendring, kapasitetsbygging, læring og ledelse. Hun er forfatter og foredragsholder, og hun har blant annet vært direktør for «Continuing Education» ved University of Toronto.