Du er den fødte selger (Heftet)

Den overraskende sannheten om å påvirke andre

Forfatter:

Daniel Pink

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2014
Antall sider: 192
Forlag: Cappelen Damm
Språk/målform: Bokmål
Originaltittel: To sell is human. The Surprising Truth About Moving Others
Oversatt av: Magnussen, Bjørnar
ISBN: 9788202451585
Kategori: Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag , Salg og PR og Markedsføring
Fag: Markedsføring, Salg og PR
Nivå: Akademisk
Om utgivelsen Du er den fødte selger
Både på jobb og på hjemmebane bruker vi større og større del av tiden vår på å påvirke andre. Det kan være når vi vil selge inn en ny idé til kollegaer, skaffe investorer til et prosjekt, eller å overtale barna til å studere – alt handler i bunn og grunn om salg.

Du er den fødte selger gir oss en helt ny vinkling på kunsten å selge. Forfatteren bruker en blanding av samfunnsvitenskap, spørreundersøkelser og saftige historier for å demonstrere hvordan vi i våre dager bruker store deler av tiden på jobb til å påvirke og overtale andre. Så avslører han tre personlige egenskaper som må til for å gjøre dette bedre, samt fem prinsipper som kan gjøre din melding klarere og mer overbevisende. Resultatet er en innsiktsfull og nyttig bok som vil forandre ditt syn på verden og endre hverdagen din – på jobb, i studiene og hjemme.

Oversettelse: Bjørnar Magnussen, Marianne Dørumsgard (medoversetter) og Torhild Øien (medoversetter).

Til toppen

Innholdsfortegnelse
Sagt om boka

«Enten vi er det bevisst eller ikke, driver vi alle en eller annen form for påvirkning og formidling. Med humor og faglig presisjon stikker Daniel Pink hull på de etablerte salgsmytene og løfter det hele inn i en tidsaktuell sammenheng. Ny teori med praktiske tips blandes på en engasjerende og overraskende måte.»

Anna M. Foss, emneansvarlig i salgspsykologi ved Markedshøyskolen, konsulent i næringslivet, og engasjert i humanitært arbeid

«Pink's book is an interesting take on the widely observed rebirth, and arguably the simultaneous reconfiguration, of the sales profession. With current social and technological change, the focus of interpersonal influence is indeed now in non-sales interactions – between any humans. Pink also makes some interesting original claims and dares to prescribe behavioral tips for those interested.»

Petri Parvinen, professor i salgsledelse ved Aalto-universitetets handelshøyskole

"Full of aha! moments . . . timely, original, thoroughly engaging, deeply humane."
—strategy + business

“A fresh look at the art and science of sales using a mix of social science, survey research and stories.”
—Dan Schawbel, Forbes.com

"Artfully blend[s] anecdotes, insights, and studies from the social sciences into a frothy blend of utility and entertainment."
—Bloomberg

"Excellent…radical, surprising, and undeniably true."
—Harvard Business Review Blog

“Pink has penned a modern day How to Win Friends and Influence People... To Sell Is Human is chock full of stories, social science, and surprises…All leaders—at least those who want to ‘move’ people—should own this book.”
—Training and Development magazine

"Vastly entertaining and informative."
—Phil Johnson, Forbes.com

"Pink is one of our smartest thinkers about the interaction of work, psychology and society."
—Worth

"A roadmap to help the rest of us guide our own pitches."
—Chicago Tribune

“Like discovering your favorite professor in a box…packed with information, reasons to care about his message, how and why to execute his suggestions, and it's all accentuated with meaningful examples… this book deserves a good, long look.”
—Publishers Weekly (starred review)

"An engaging blend of interviews, research and observations by [this] incisive author"
—The Globe and Mail

Til toppen

Forfatter(e)

Daniel H. Pink har skrevet fem tankevekkende og inspirerende bøker — blant annet New York Times-bestselgerne A Whole New Mind og Drive — som i oversettelser til 34 språk har solgt over to millioner eksemplarer over hele verden. I 2013 ble Pink rangert blant de 15 fremste tenkerne innen organisasjon og ledelse i verden i listen «Thinkers 50». Han innehar en rekke styreverv i gründerbedrifter og nonprofit-organisasjoner. Pink bor i Washington, DC, med sin kone og deres tre barn.