Se min fortelling
Digital historiefortelling i barnehagen
Kristin Holte Haug og Grete Jamissen
Forfatter: | Kristin Holte Haug , Grete Jamissen og Carsten Ohlmann |
Innbinding: | Heftet |
Utgivelsesår: | 2012 |
Antall sider: | 256 |
Forlag: | Cappelen Damm Akademisk |
Språk/målform: | Bokmål |
ISBN: | 9788202364366 |
Kategori: | Pedagogikk og lærerutdanning , Barnehagelærerutdanning , Kunst, kultur og kreativitet , Pedagogikk og elevkunnskap , Pedagogikk og Lærerutdanning |
Fag: | Kunst, kultur og kreativitet, Pedagogikk, Pedagogikk og elevkunnskap |
Nivå: | Akademisk |
Vi omgir oss med stadig flere fortellinger overalt i hverdagen, og kravene til å kunne uttrykke seg kreativt i tekst, bilde og ord har blitt en nødvendig kompetanse både i barnehage, skole, høyere utdanning og i arbeidslivet. Boka er en samling artikler som kan åpne for en forståelse av hvilke læringsmuligheter som kan ligge i en teknisk sett helt enkel digital fortelling til å formidle personlig erfaring, informasjon og refleksjon på en spennende kreativ måte for barn, studenter, lærere, forskere, virksomheter og offentlige institusjoner.
Bokas primære målgruppe er studenter i høyere utdanning. Den vil være interessant for alle som arbeider med læring og formidling og som ønsker å prøve ut digital fortelling som del av sitt studie- og læringsarbeid.
Vi samarbeider med Jazzmontør som holder kurs innen temaet. Er du interessert?
Digital historiefortelling i barnehagen
Kristin Holte Haug og Grete Jamissen
«Våre forfedre satt rundt bålet med sine fortellinger. Vi sitter gjerne foran en skjerm. [...] Noe av fortellingens vesen er nemlig at den inviterer til refleksjon, og dermed er "Refleksjon for læring" blitt undertittelen på boka «Digitalt fortalte historier». [...] Som leser blir jeg overbevist om at eleven gjennom prosessen med manus, bilder, lyd og ikke minst de refleksjonene han må gjennomføre, oppnår en helt annen tilnærming til historiestoffet. Og i tråd med bokas tema, har den selvfølgelig også sin egen Facebook-side - med blant annet aktuelle programmer og nettressurser». Les omtale av boka i Utdanning.
John Roald Pettersen, Utdanning, 11. januar, 2013