Det digitale klasserommet (Ebok)

Utnytt mulighetene!

Forfatter:

Ann Sørum Michaelsen

Forfatter:
Innbinding: Ebok
Utgivelsesår: 2020
Antall sider: 150
Kopibeskyttelse: Readium LCP
Filstørrelse: 3.67 MB
Filformat: PDF
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk/målform: Bokmål
ISBN: 9788202674212
Kategori: Pedagogikk og lærerutdanning , Pedagogikk og elevkunnskap og Pedagogikk
Fag: Pedagogikk, Pedagogikk og elevkunnskap
Nivå: Akademisk
Om utgivelsen Det digitale klasserommet

Er du usikker på hvordan du skal bruke digital teknologi til å fremme elevenes læring?

Dette er en praktisk bok for lærere som ønsker å utvikle sin profesjonsfaglige digitale kompetanse. Boka viser hvordan man kan utnytte mulighetene med enkle grep. Det dreier seg om å bruke kjente og lett tilgjengelige verktøy til å skape samarbeid, relevans og engasjement i faglige læringssituasjoner.

Sentrale temaer i boka er: dybdelæring og samarbeidslæring, omvendt undervisning, nettbrett i skolen, spill i undervisningen, tilpasset opplæring og digital dømmekraft.

Ann Sørum Michaelsen er foredragsholder, skoleleder og engelsklærer ved Sandvika videregående skole. I denne boka deler hun sine erfaringer fra mange års undervisning med digitale verktøy.

Til toppen

Andre utgaver

Det digitale klasserommet
Bokmål Heftet 2019
Forfatter(e)

Ann S. Michaelsen er pedagogisk utviklingsleder og lærer i engelsk på Sandvika videregående skole. Hun er en av initiativtakerne til Sandvikakonferansen, som hvert år inviterer internasjonale foredragsholdere til Norge. Hun har holdt en rekke foredrag og kurs i Sør Afrika, Australia, USA, Danmark, Sverige og rundt i Norge. I 2013 publiserte hun boken Connected learners, som hun skrev sammen med sine 27 elever i engelsk vg1. Boken er solgt i mange land, og BBC viste et program der de intervjuet elevene om deres bruk av teknologi i klasserommet.

Marte Blikstad-Balas er opprinnelig utdannet allmennlærer og har arbeidet som norsklektor både i grunnskolen og videregående skole. Hun er nå professor ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. Hennes forskningsinteresser handler bl.a. om literacy, lesing, skriving og digitale medier. For tiden arbeider hun med LISA-studien som er en omfattende videostudie av norske klasserom. Blikstad-Balas har vært med i læreplangruppen for tverrfaglige temaer i fagfornyelsen. Blikstad-Balas har bidratt i en rekke faglitterære bøker og er forfatter på læreverkene Norsk 8-10 fra Cappelen Damm og Moment vg1-vg3.