Design thinking har vokst seg fram til å bli en av verdens mest populære metodikker for innovasjon og nyskapning. Metoden brukes i dag av store og små organisasjoner i en rekke ulike bransjer for å utvikle produkter, tjenester, prosesser og andre typer løsninger. I en verden preget av globalisering, høy konkurranse, kravstore kunder, teknologiske muligheter, men også betydelige utfordringer relatert til bærekraft og miljø, er design thinking som innovasjonsmetodikk mer aktuell enn noen gang.
Dette er den første norske læreboken om design thinking. Boken gir en praktisk innføring i metodikken og de ulike fasene og prinsippene som design thinking baserer seg på, og den kombinerer faglig teori med konkrete verktøy og eksempler. Boken retter seg mot studenter, gründere, ledere, konsulenter, markedsførere og andre som jobber med innovasjon og utvikling, og er skrevet ut i fra en norsk kontekst. Målet er at leseren skal kunne bruke boken som et veikart i eget innovasjonsarbeid, og det kreves ingen spesielle forkunnskaper for å kunne ta i bruk design thinking-metodikken.