Bjørg M. Nyjordet er høgskolelektor i journalistikk ved NLA Høgskolen Gimlekollen. Nyjordet er utdannet tv-journalist med master i nordisk språk og litteratur. Hun underviser ved journalistikkstudiet og om barn og medier i barnehagelærerutdanningen. Det pågående avhandlingsarbeidet er en resepsjonsstudie av små barns bruk og opplevelse av internettområdet nrksuper.no.
Margunn Serigstad Dahle er førstelektor i kommunikasjon og livssyn ved NLA Høgskolen, med vekt på livssynskunnskap og religionspedagogikk. Hun har skrevet en rekke forskningsartikler, samt vært redaktør for flere fagbøker. Som team- og produksjonsleder i Damaris Norge har hun en nær relasjon til hele bredden av kristne friskoler.
Per Ivar Kjærgård er høgskolelektor i pedagogikk ved NLA Høgskolen Breistein. Kjærgård har master i IKT og læring og underviser i pedagogikk på grunnskolelærerutdanningen. Han har også vært sentral i utviklingen av videreutdanningstilbudet IKT i pedagogisk virksomhet for lærere.
Ingvild Thu Kro er høgskolelektor ved NLA Høgskolen Gimlekollen, og underviser om barn, medier og livssyn i barnehagelærerutdanningen. Hennes hovedfokus er innen ungdomskultur, livssynsdanning og populærkultur. Kro er redaktør for nettressursen Damaris Skole og foredragsholder på skolearenaen.
Trude Kyrkjebø er høgskolelektor ved NLA Høgskolen Breistein og PhD-stipendiat ved Norsk senter for barneforskning ved NTNU. Kyrkjebø er utdannet førskolelærer og har jobbet 20 år i barnehage. Hun underviser i barnehagelærerutdanningen og skriver avhandling om å være barnehagelærer i den (moderne) barnehagen.
Nina Skråmestø Nesheim er høgskolelektor i journalistikk ved NLA Høgskolen Gimlekollen. Hun er utdannet journalist og lærer med master i nordisk språk og litteratur. Nesheim underviser ved journalistikkstudiet og om barn og medier i barnehagelærerutdanningen og har tidligere undervist i ungdomsskolen, i voksenopplæringen og jobbet som journalist. Hun har spesiell forskningsinteresse i barn og nyheter og kildebruk i norske nyhetsmedier.
Klaus Thestrup er lektor på Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier ved Aarhus Universitet i Danmark. Han har ledet flere utviklings- og forskningsprosjekter, skrevet artikler og laget små videodokumentarer om digitale medier, kultur, online undervisning og pedagogikk.