Dr. Patricia Benner er seniorforsker ved Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching. Hun er også professor emerita ved University of California San Francisco School of Nursing.
Hun er en anerkjent sykepleielærer og forfatter av From Novice to Expert: Excellence and Power in Nursing Practice, som er oversatt til åtte språk. Hun har vært leder for dette forskningsprosjektet om amerikansk sykepleierutdanning, i regi av Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching, som er den første studien i sitt slag på førti år. I tillegg har hun samarbeidet i de tilsvarende undersøkelsene av profesjonsutdanninger innen teologi, ingeniørfag, juss og medisin. Dr. Benner er medlem av American Academy of Nursing og æresmedlem av Royal College of Nursing. Hennes arbeid har innflytelse utover sykepleie på områdene klinisk praksis og klinisk etikk. Hun har mottatt to æresdoktorater. Hun er hovedforfatteren av Expertise in Nursing Practice: Caring, Ethics and Clinical Judgement (2009), skrevet sammen med Christine Tanner og Catherine Chesla, og hun er medforfatter av tolv andre anerkjente bøker.
Lisa Day er utdannet sykepleier ved Long Beach City College i California, der hun tok eksamen i 1984.
Hun har arbeidet ved en postoperativ overvåkingsavdeling, en hjertemedisinsk intensivavdeling og en nevrologisk intensivenhet, og hun fullførte sin B.S.N, M.S. og Ph.D. (med Patricia Benner som veileder) ved University of California San Francisco School of Nursing. I åtte år underviste hun ved et intensivprogram for studenter som allerede hadde en bachelorgrad i et annet fag, før hun nylig vendte tilbake til klinisk praksis; hun er nå spesialsykepleier innen nevrologi og intensivbehandling ved UCSF Medical Center. Day har vært rådgiver for en rekke prosjekter relatert til sykepleieutdanning, deriblant Quality and Safety Education in Nursing (QSEN), et prosjekt finansiert av RWJ, Evaluating the Outcomes of Accelerated Nursing Education, finansiert av stiftelsen Helene Fuld Health Trust, og evalueringen av The Oregon Consortium for Nursing Education (OCNE). I 2008 deltok hun i en tankesmie under National League for Nursing, som arbeidet med reformer av utdanningen innen klinisk sykepleie.
Victoria Leonard har spesialutdanning som «family nurse practitioner» og i pediatrisk sykepleie og er knyttet til barnehelseprogrammet ved University of California i San Francisco (UCSF).
Hun er instruktør for helserådgivere innenfor barnehelse i California, med ansvar for opplæring, utvikling av undervisningsmateriell om helse og sikkerhet for barnehelsepersonell. Hun har undervist i helsepolitikk, etikk og innenfor videreutdanning i pediatrisk sykepleie ved UCSF, og har arbeidet med barn og familier med kroniske sykdommer ved pediatriske spesialklinikker. Leonard var forskningsmedarbeider for Carnegie Foundation National Nursing Education Study og deltok i datainnsamling, analyse og utskriving av funnene. Hun har også vært konsulent for en langtidsundersøkelse om tenåringsmødre og deres barn som har pågått de siste femten årene. Hun har en Ph.D. fra UCSF School of Nursing.
Dr. Molly Sutphen er forsker ved Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching og har vært med og ledet dette forskningsprosjektet.
Videre har hun en bistilling ved Department of Social and Behavioral Sciences ved University of California i San Francisco. Hun er historiker på områder som folkehelse, medisin og sykepleie. Hun har undervist i historie, etikk og global helse for medisin-, farmakologi- og sykepleiestudenter ved University of California i San Francisco. Hun har publisert en rekke artikler om sykepleierutdanning og folkehelsehistorie, og arbeider for tiden med boken An Imperial Hygienist. Hun har sin doktorgrad fra Yale University i medisinsk historie.