Barn og naturvitenskap
Oppdage, utforske og lære i barnehage og skole
Ingela Elfstrøm, Bodil Nilsson, Lillemor Sterner og Christina Wehner-Godèe
Forfatter: | Karin Furness |
Innbinding: | Heftet |
Utgivelsesår: | 2018 |
Antall sider: | 266 |
Forlag: | Cappelen Damm Akademisk |
Språk/målform: | Bokmål |
Originaltittel: | Formulera |
Oversatt av: | Manger, Astrid |
ISBN: | 9788202561154 |
Kategori: | Pedagogikk og lærerutdanning , Barns utvikling, lek og læring , Barnehagelærerutdanning , Kunst, kultur og kreativitet og Praktisk-estetiske fag |
Fag: | Barns utvikling, lek og læring, Kunst, kultur og kreativitet, Praktisk-estetiske fag |
Nivå: | Akademisk |
Dette er en bok om forming og prosjektarbeid i barnehagens hverdag. Boken Å skape gjennom forming bygger på en utforskende arbeidsmåte, der barnas tanker og interesser blir utgangspunktet i prosjekt som på en organisk måte slynger seg frem. Vi får her følge med inn i verkstedet der vi møter et mylder av ideer og uttrykksformer som spiller sammen med blant annet fagområdene i barnehagens rammeplan.
Forfatteren beskriver arbeidet med både yngre og eldre barn, og deres skapende arbeid med tegning, maleri og poetisk tenkning. Boken inneholder konkrete kunnskaper om farge, teknikker, materialvalg, sammen med faglige og metodiske valg. Boken er inspirerende og rik på både foto og illustrasjoner. Den henvender seg til yrkesaktive i barnehage, småskole og SFO og til fremtidige barnehagelærere og andre lærere.
Oppdage, utforske og lære i barnehage og skole
Ingela Elfstrøm, Bodil Nilsson, Lillemor Sterner og Christina Wehner-Godèe